رسانه عبری: جنگ با حزب الله نقاط ضعف اسرائیل را هویدا کرد یک نظامی دیگر صهیونیست در غزه کشته شد عملیات‌های موفق امروز قسام | از شکار بالگرد «آپاچی» تا هلاکت ۲۰ نظامی صهیونیست (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) حملات روز شنبه رژیم صهیونیستی به نوار غزه | ۶۴ تن شهید و صد‌ها نفر زخمی شدند (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) گانتس شروط خود را برای ادامه حضور در کابینه جنگ اعلام کرد دستور رئیسی برای حمایت از فعالین فضای مجازی یمن یک کشتی یونانی را با موشک هدف قرار داد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بایدن انجام مناظره‌های بیشتر با ترامپ را رد کرد وحشت رسانه‌های عبری از سلاح جدید حزب الله ترامپ: کاخ سفید باید از من عذرخواهی کند تظاهرات صهیونیست‌های خشمگین علیه نتانیاهو در تل‌آویو (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) خانواده‌های اسرای صهیونیست: نتانیاهو فرزندان ما را به حال خود رها کرده‌است ۵ نظامی دیگر رژیم صهیونیستی در «رفح» کشته شدند (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) وضعیت اوکراین در آستانه تابستان دوم جنگ چگونه است؟ مصر شایعات رسانه‌های رژیم صهیونیستی را رد کرد ابوعبیده: نتانیاهو ترجیح می‌دهد بجای مبادله اسرا، سربازانش در جست‌وجوی اسرا کشته شوند حملات متنوع حزب‌الله علیه مواضع ارتش اسرائیل (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) کابینه جنگ رژیم صهیونیستی تشکیل جلسه می‌دهد| زمزمه‌ها درباره استعفای گانتز حمله موشکی گردان‌های قدس به «عسقلان» زمان آغاز به کار ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اعلام شد
سرخط خبرها

پایان بلاتکلیفی ۲ ساله کامیون‌داران| ناوگان حمل و نقل کشور با شماره‌گذاری کامیون‌های جدید نوسازی می‌شود

  • کد خبر: ۱۴۳۶۶۷
  • ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰
پایان بلاتکلیفی ۲ ساله کامیون‌داران| ناوگان حمل و نقل کشور با شماره‌گذاری کامیون‌های جدید نوسازی می‌شود
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه با وجود اینکه دو سال از واردات ۱۵ هزار دستگاه کامیون و کشنده می‌گذرد، اما این خودرو‌ها هنوز شماره‌گذاری نشده‌اند، گفت: با قانون جدید مجلس سازوکار شماره‌گذاری این کامیون‌ها تعیین شد.

به گزارش شهرآرانیوز، روح‌اله عباس‌پور با اشاره به ابلاغ قانون اصلاح ماده (۱۰) قانون ساماندهی صنعت خودرو درباره اصلاح سازوکار فرآیند اسقاط خودرو، گفت: پیش از این،  حدود ۱۷ هزار دستگاه کامیون وارد کشور شده بود و بخش زیادی از آن‌ها  شماره‌گذاری نشده‌ و بلاتکلیف مانده بودند، زیرا از یک سو هزینه اسقاط برای کامیون‌ها حدود ۱.۵ میلیارد تومان می‌شود و از سوی دیگر  گواهی اسقاط به میزان کافی موجود نیست.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: پس از حدود ۲ سال بلاتکلیفی، مشکل این افراد به واسطه قانون اسقاط خودرو رفع می‌شود و بستر شماره‌گذاری کامیون‌های مذکور فراهم شد. با شماره‌گذاری این کامیون‌ها، ناوگان حمل و نقل کشور نوسازی می‌شود و از میزان آلودگی و مشکلات زیست محیطی کاسته خواهد شد.  

وی به دیگر مزیت قانون اصلاح سازوکار اسقاط خودرو اشاره کرد و  ادامه داد: براساس ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو، به ازای شماره‌گذاری هر ۴ خودروی تولیدی، یک خودرو باید اسقاط شود و از آنجاکه خودروسازان وعده افزایش تیراژ تولید خودرو را داده‌اند، این نگرانی وجود داشت که در صورت نبود گواهی اسقاط به میزان کافی، شماره‌گذاری خودرو با مشکل روبه رو شود.

عباس‌پور تصریح کرد: خوشبختانه با قانون مجلس این مانع برطرف می‌شود، زیرا براساس این قانون برای رفع مشکل شماره‌گذاری خودرو‌های تولید داخل، در صورت نبود گواهی اسقاط به میزان کافی، می‌توان با پرداخت ۱.۵ درصد از قیمت خودروی تولیدی، خودرو را شماره‌گذاری کرد. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->